De website is tot nader order gesloten

U kunt helaas geen bestellingen plaatsen





De website is tot nader order gesloten

U kunt helaas geen bestellingen plaatsen

Veelgestelde vragen

1) Vragen voor het bestellen

Is PureAyre geurverwijderaar een nieuw product?

Nee, PureAyre wordt sinds 1998 in de V.S. geproduceerd.

Vanaf 2010 is het product ook in Nederland en België verkrijgbaar
en sinds  januari 2011 zijn wij exclusief importeur voor de Benelux.

Welk product is het beste voor mij geschikt?

PureAyre for Home&Car, PureAyre for all Pets en PureAyre for Baby, hebben exact dezelfde food-grade enzymen formule.
Het label vermeldt enkel andere toepassingen, zodat het beter presenteert in de verschillende verkoopkanalen.


http://www.pureayre.nl/image/PureAyre-geurverwijderaar-tripple-flyer.jpg

Wat is er anders aan de Marine-formule?

PureAyre for Marine bevat 20% meer geurbestrijdende enzymen.
Deze hogere dosering enzymen is nodig vanwege de hoge concentraties
diesellucht en andere chemische stoffen waarmee vaartuigen vaak te maken hebben.

Welke geuren kan PureAyre verwijderen?

PureAyre geurverwijderaar is voor alle organische geurproblemen inzetbaar:

  • tabaksrook,
  • aangebrand eten
  • (katten)urine,
  • bak- en frituurlucht
  • vislucht
  • diesellucht
  • en nog veel meer.


Heeft u een specifieke vraag?
Aarzel niet om contact op te nemen met de klantenservice, wij helpen u graag.


101 toepassingen voor PureAyre geurverwijderaar

2) Betaalinformatie

Op welke manieren kan ik betalen?

Kijk voor meer informatie op de pagina Betaalmethoden

Mijn online betaling is mislukt, wat nu?

Indien uw online betaling via Ideal, MisterCash, PayPal, of SofortBanking is mislukt
komt u terug op onze website en u kunt voor een andere betaalmethode kiezen.


Kan ik ook per bankoverschrijving betalen?

Jazeker, u kunt ook via een bankoverschrijving betalen, zowel door Nederlandse als Belgische klanten.
Tijdens de bestelprocedure ontvangt u alle gegevens om een snelle betaling te bespoedigen.


Deze gegevens staan tevens vermeldt in de aankoopbevestiging die u per email ontvangt.
Zodra uw betaling is ontvangen ontvangt u daarvan bericht en kunnen wij uw bestelling verder verwerken en verzenden.

Hoe weet ik of mijn bankoverschrijving is ontvangen?

Nadat uw betaling is ontvangen op onze rekening, sturen wij u daarvan een bevestiging per e-mail.
Uw bestelling zal de eerstvolgende mogelijkheid worden verzonden.

3) Verzendinformatie

Wat zijn de levertijden en verzendkosten?

Kijk op pagina Verzendkosten
 
Op werkdagen voor 20:00 uur besteld en betaald*
= volgende dag bij u aan huis, of op het werk afgeleverd.
* Bij betaling via iDeal, MisterCash, PayPal, of Sofort Bank.
 
Ook levering op Zaterdag
 

Besteld u na 20:00, tijdens feestdagen, of in het weekend?
Dan wordt uw bestelling de eerstvolgende werkdag verzonden.
Wij werken met een eigen realtime voorraad, deze is altijd actueel.
Indien een product niet op voorraad is, kunt u het niet bestellen.

Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?

Via de track&trace-link die u per email heeft ontvangen, kunt u kijken rond hoe laat u de pakketbezorger kunt verwachten.
Wanneer deze het pakket niet bij u kan afleveren biedt men het standaard aan bij uw buren.

Als de pakketbezorging ook niet lukt bij uw buren, zult u een bericht van de bezorger ontvangen.
Op dit bericht staat een 'niet-thuis-code'. Met deze code kunt u op de website www.postnl.nl/ontvangen dezelfde dag tot 22:00 uur
een keuze maken voor een tweede pakketbezorging op een dag, tijdvak en locatie die u beter uitkomt.

Indien u en uw buren ook bij de tweede aanbieding niet thuis zijn, kunt u met het bericht van de bezorger de zending ophalen bij de PostNL-locatie bij u in de buurt. Als u uw pakketje gaat ophalen dient u zich te legitimeren.

Ik heb mijn bestelling niet op de afgesproken dag ontvangen. Wat nu?

Uw bestelling dient onder normale omstandigheden de volgende werkdag te worden aangeboden,
Controleer eerst de track&trace-status. Soms maakt deze melding van vertraging wegens bepaalde omstandigheden,
geeft deze u geen duidelijk antwoord, neem dan contact op met onze klantenservice wij zullen zo spoedig mogelijk de zaak voor u uitzoeken.

Is het product ook in de winkel te koop?

Jazeker, onze verkooppunten
U kunt via bovenstaande link ook een routebeschriijving uitprinten naar de dichtsbijzijnde winkel.

Kan ik ook onder Rembours laten versturen?

Ja, dat is mogelijk voor Nederlandse klanten, voor Belgische klanten is deze optie helaas niet beschikbaar.
Let op! Aan het verzenden onder Rembours zijn extra kosten verbonden, naast uw bestelbedrag en eventuele verzendkosten.

De extra kosten voor een Rembourszending bedragen € 14,95

4) Vragen over uw bestelling

Hoe weet ik of mijn bestelling goed is aangekomen?

Nadat u via de website een bestelling heeft geplaatst ontvangt u binnen enkele minuten een orderbevestiging per email. Hierin vindt u een volledig overzicht van uw bestelling.
Heeft u na 10 minuten nog geen bevestiging ontvangen? Dan is er wellicht iets misgegaan (controleer ook uw spambox) neem in dat geval contact op met de Klantenservice

Ik wil mijn bestelling annuleren, hoe doe ik dat?

Neem contact op met de Klantenservice

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Neem zo snel mogelijk contact op met de Klantenservice

Waar is mijn bestelling nu?

Na verzending ontvangt u per email een link met track- en tracegegevens van PostNL.
Door op de link te klikken kunt u precies zien waar uw pakket zich op dat moment bevindt.

5) Na ontvangst van uw bestelling

Mijn bestelling is niet compleet

Controleer de bijgesloten factuur en neem direct contact op.

Hoe kan ik gebruik maken van mijn Herroepingsrecht?

Indien u als consument een product via internet koopt, heeft u gedurende 14-dagen
volgend op de dag van ontvangst van uw bestelling, het recht om het product zonder
opgaaf van redenen te retourneren.
U ontvangt dan het volledige aankoopbedrag, inclusief verzendkosten
binnen 14-dagen terug op uw rekening.
Tijdens deze bedenktermijn, ook wel zichttermijn genoemd,  moet u zorgvuldig omgaan
met het product en de verpakking, en het slechts in die mate uitpakken voor zover nodig
om te kunnen beoordelen of u het product wilt behouden.
 
Als u van uw herroepingsrecht gebruik maakt, moet u het product met alle geleverde toebehoren
en in originele staat en verpakking terugsturen naar het retouradres:

 
Het retoursturen is voor uw eigen rekening en risico, conform 'de Wet Kopen op Afstand
 
Aanmelden retourzending

Ik heb het product gebruikt maar ben niet tevreden

Geen probleem, PureAyre Nederland biedt u de mogelijkheid om, indien u niet tevreden bent,
het product binnen 14 dagen na ontvangst terug te sturen.
Aan u vervolgens de keuze; of u het wilt ruilen tegen een ander product,
of dat u het aankoopbedrag terug wilt ontvangen.
 
Uw volledige aankoopbedrag, inclusief verzendkosten, zal in dat laatste geval
binnen 14 werkdagen op uw bankrekening worden teruggestort.
Het retour zenden is voor uw eigen risico en rekening, e.e.a. conform 'de Wet Kopen op Afstand'   
(vraag op het postkantoor altijd om een verzendbewijs en bewaar deze zorgvuldig)
 
Meer informatie over onze niet tevreden, geld terug garantie

Heeft u een klacht?

Dat vinden wij erg vervelend en willen dit graag oplossen! Kwaliteit en service staan voor ons voorop.
Wij willen graag dat u tevreden bent en met enthousiasme spreekt over onze producten, de communicatie,
de verzending en onze service! Daarom doen wij er alles aan om uw klacht naar tevredenheid af te handelen.
Hoe gaan wij met uw klacht om?
    Wij zorgen voor een snelle afwikkeling van de klacht (binnen 14 dagen)
    Wij onderzoeken de oorzaak van de klacht
    Wij nemen contact met u op om samen tot een oplossing te komen
    Wij geven opvolging aan de gemaakte afspraken
    Wij gebruiken de ervaring om de klacht in de toekomst te voorkomen


Heeft u een klacht? Neem rechtstreeks contact met ons op

Lees ook de informatie over onze niet tevreden, geld terug garantie

7) Overige vragen

Hoe spreek ik PureAyre eigenlijk uit?

PuurErrr

Hoe werkt PureAyre?


PureAyre [zuivere lucht] is een natuurlijke geurverwijderaar, op basis van hoogstaande enzymen technologie.


Enzymen zijn heel specifieke en nuttige eiwitten (voorbeeld: bij onze eigen spijsvertering spelen enzymen een cruciale rol, maar ook in de productie van o.a. kaas, vleeswaren en wijn). 


Een enzym is een katalysator en werkt als een versneller en versterker van bepaalde biologische processen. Hierbij kan een enzym tot wel 10.000 omzettingen per seconde realiseren.


 


PureAyre bevat géén alcohol, bacteriën, chemicaliën, of levende organismen, waardoor u het zelfs rechtstreeks op uw lichaam of huisdier kunt gebruiken.


Belangrijk: er zijn 'andere' producten op de markt die 'ook' werken op basis van enzymen, maar deze bevatten daarnaast meestal wél alcohol, bacteriën of chemicaliën, waardoor u die niet op deze unieke wijze kan gebruiken. Probeer dit dus ook niet! Dit kan alleen met het 100% veilige alternatief... PureAyre geurverwijderaar!

Technische uitleg over de werking van enzymen
Wat zit er in PureAyre?

Food-grade plantaardige enzymen in gezuiverd water. En er zitten ook een paar druppeltjes natuurlijke pepermuntolie in, voor een prettige geur tijdens het gebruik. Deze lichte mintgeur verdwijnt snel en dan doet PureAyre zijn werk. (als u de mintgeur zou blijven ruiken, zou het product niet werken. PureAyre is een geurverwijderaar, géén maskeermiddel of parfum)

Waarom is PureAyre anders dan elk ander product dat wordt aangeboden?

Waar zullen we beginnen? Er is een zeer uitgebreid aanbod aan lucht'verfrissers', kledingsprays, tapijtreinigers, geurkaarsen, luchtreinigers, etc. Maar niet 1 van deze genoemde mogelijkheden is zo effectief en universeel inzetbaar als PureAyre. Zo kunt u PureAyre geurverwijderaar gebruiken om nare geurtjes uit kleding, tapijt of bankstel te verwijderen, maar hetzelfde product kunt u ook gebruiken om bijv. de vaatwasser te ontgeuren (voedselveilig), of gebruik het in de wasmachine, gebruik het in een vernevelaar om grotere oppervlakken (complete woning) te ontgeuren, en als u last heeft van zweetvoeten gebruikt u gewoon hetzelfde product om op uw voeten te sprayen.

Bekijk de PureAyre Commercial

Hoe lang is PureAyre houdbaar?

PureAyre geurverwijderaar is een biotechnologisch product en bevat enkel natuurlijke ingrediënten met zo min mogelijk additieven.
(wat er niet in zit, kunt u ook geen last van hebben!)


Voor het beste resultaat gebruikt u een aangebroken verpakking binnen 12 maanden na openen.
Externe omstandigheden (zoals temperatuur, licht, ...) kunnen het uiterlijk en de geur van het product wijzigen.
Deze veranderingen hebben, in de meeste gevallen, geen invloed op de kwaliteit van het product.

Het blootstellen van het product aan zuurstof (dus bijvoorbeeld, na gebruik de dop niet terug op de flacon draaien) kan er wel voor zorgen dat de werking achteruit gaat.
Door de aerobe werking van de enzymen, zullen deze bij contact met zuurstof voortijdig activeren en verbruikt worden.
Plaats na gebruik dus altijd de dop goed terug op de flacon en na gebruik van de de sprayflacon deze weer in 'off-stand' zetten.


Een gesloten verpakking, is tot 18 maanden na aankoop te gebruiken.

Ik heb het product gebruikt maar volgens mij werkt het niet?

PureAyre geurverwijderaar is een biotechnologisch product dat werkt op basis van plantaardige enzymen.
De effectieve werking van enzymen is al begin 19de eeuw door verschillende wetenschappers aangetoond.

De correcte werking van het product/enzymen is echter afhankelijk van enkele factoren:

  • temperatuur: de ideale temperatuur voor de activering van de enzymen ligt rond de 30°C-40°C
    temperaturen boven de 60°C en onder 0°C graden zijn echter funest voor het product!
    Product dus niet in zonlicht bewaren, of toepassen en niet laten bevriezen
  • pH:een correcte pH-waarde
  • zuurstof: de aerobe werking van de enzymen hebben zuurstof nodig voor de optimale werking
    (oppervlakken na behandeling dus niet afdekken!)


lees technische informatie over enzymen


Heeft u een vraag? Aarzel niet om contact op te nemen, wij helpen u graag.